8.01.2010

72 vízesés völgye Bern közelében, Svájcban

Ha egy könnyű, laza túrázásra vágysz, ami tele van csodálatos természeti szépségekkel, akkor ezt a túrát könnyű szívvel tudom ajánlani! A völgy Bern-től 1 órára van kocsival, Interlaken közelében.
A legjobb időszak a túrára június elejétől augusztus végéig. Ebben az időszakban kezdenek el tartósan olvadni a 4000 méteres csúcsok alól induló gleccserek.

·         A túra hossza: 6 km (Ez variálható)
·         Gyaloglással eltöltött idő: max 3 óra
·         Magasságkülönbség: + 80 m, -400 m
·         Nehézségi fokozat:
o   szintkülönbség: könnyű
o   fizikai kondíció: közepes
Elsőként Lauterbrunnen nevű faluban álltunk meg és felsétáltunk a Staubbach vízeséshez. A közel 300 méteres magasságával ez a vízesés a második legmagasabb vízesés Svájcban. Nyáron a meleg fuvallatok belekapnak a vízesésbe és mindenfelé szétspriccelik a frissítő vizet. Ezekről a kavargó vízcseppekről kapta a nevét a vízesés. A vízesés mögé egy keskeny gyalogút vezet, ahonnan csodálatos kilátás nyílik az Eiger, Mönch párosra. Napsütéses időben piciny szivárványok tucatjain keresztül láthatjuk a havas csúcsokat.

Folytattuk utunkat telve türelmetlen várakozással a híresTrümmelbachfalle felé. Nagyon közel van Lauterbrunnenhez, mindössze 3 km. Ha sok időd van, vagy több napot töltesz el a völgyben akkor a gyalogtúrát ajánlom. Trümmelbachfälle az egyik legcsodálatosabb példája a víz erejének. A vízesés a gleccserek olvadékvízéből keletkezett, egyenesen az Eiger, Mönch és a Jungfrau csúcsai alól indul. Több ezer liter víz zúdul át másodpercenként a barlangon mély kanyonokat vájva a sziklába. Több ezer év alatt a víz elképesztő kanyarokat alakzatokat vájt a sziklába. A barlangot egy keskeny gyalogóúton keresztül lehet felfedezni. A víz megdöbbentő ereje, fülsüketítő üvöltése és a mindössze 5-6 fokos levegő, a magas páratartalom egyszerűen lenyűgöző!

A barlangi túra után egy kicsi faluban, Stechelbergben álltunk meg a völgy másik végében. Elfogyasztottunk egy finom ebédet itt, miközben a teraszról csodálhattuk a siklóernyősöket a tiszta kék égen.

A túránkat az ebéd után folytatva felvonóval fellmentünk Gimmelwaldba. A felvonó ablakából vízesések tucatjait láthattuk az útunk során.

A kilátás a hegyekre (Eiger, Jungfrau, Mönch)  Gimmelwaldból lenyűgöző volt!

Miután megcsodáltuk a kis alpesi ékszerdobozszerű falucskát, elindultunk lefelé, vissza Stechelbergbe. A lefelé vezető úton átkeltünk kis patakokon és láttunk megannyi vízesést is.

Ez egy csodálatos és élménygazdag túra volt!